fbpx

Cele mai frumoase locuri din România, în ochii copiilor – START

De ce acest proiect?

Conservarea patrimoniului cultural este un proces continuu, nu doar un moment episodic. În ciuda opiniei larg răspândite, conservarea patrimoniului ține de noi toți și este posibilă prin efortul nostru comun, nu este o sarcină exclusiv a specialiștilor (restauratori, arhitecți, istorici de artă, antropologi ș.a.m.d).

Proiectul este o continuare firească a activității ACS, cu scopul de a contribui la o mai bună conservare și punere în valoare a patrimoniului cultural material. Prin proiecte editoriale și culturale aducem patrimoniul mai aproape de oameni iar pe oameni, mai aproape de patrimoniul cultural. Toate acestea, printr-o interacțiune educată (bazată pe cunoaștere și pe conștientizarea acțiunilor noastre)!

Ca adulți responsabili și implicați pentru ca locul în care trăim să fie frumos, știm ce este patrimoniul cultural, ce reprezintă el și de ce arhitectura și elementele sale decorative sunt importante.
Dar oare copiii noștri, sau prietenii lor, cunosc răspunsul? Știu ei să privească în jur și să aleagă ce e frumos de ce e urât, sau ce este de păstrat de ce poate fi uitat; ce e special la o clădire de patrimoniu și ce sens are ea în mulțimea altor clădiri?
Haideți să creștem copii responsabili și să le sădim în suflet respectul pentru patrimoniul cultural și dorința de a trăi într-un loc frumos !

Noi punem la bătaie experiența noastră, în proiectul „Cele mai frumoase locuri din România, în ochii copiilor”; aducem cu noi dragostea pe care o purtăm patrimoniului cultural și bucuria de a descoperi, împreună cu cei mici, cât mai multe frumuseți construite de mâna omului.
Tu, de ești părinte ori dascăl, ajută-i pe copii să se întâlnească cu noi pentru a porni împreună în aventură, în căutarea celor mai frumoase locuri din România

Credem cu tărie în șansa de supraviețuire a patrimoniului prin educația oferită copiilor.

Cui se adresează proiectul?


Copiii cu vârste între 6 și 12 ani sunt invitați să participe la proiect. Este obligatoriu ca cei mici să participe la proiect sub formă de echipă de 2-4 copii.
Adulții din jurul lor (familia, cadrele didactice) beneficiază indirect de informații și sunt cei care fac legătura între copii și echipa de proiect pentru înscriere, asigurarea materialelor necesare ș.a.

Pentru Înscriere si detalii vă rugăm sa citiți cu atenție regulamentul.

Despre activități


Detectiv în căutarea de comori – concurs

Copiii sunt invitați să descopere cele mai frumoase detalii/ansambluri de arhitectură din localitatea lor și să le arate în cadrul proiectului.
Activitatea durează 8 săptămâni și este împărțită în 4 provocări ghidate prin glosare de termeni și imagini exemplificative.
Pot participa echipe de copii din întreaga țară.
La final, copiii care au trimis răspuns la provocările concursului, pot obține diplome și diverse premii.

• Ateliere online

Dintre copiii detectivi, cei ce se înscriu în proiect la datele anunțate, beneficiază de ateliere online pregătite și susținute de echipa de proiect (specialiști în conservarea patrimoniului, urbanism, sociologie, istoria artei).
Sunt oferite gratuit 4 ateliere online, cu informații și activități practice adaptate vârstei. Perioada de desfășurare este de 8 săptămâni și activitățile sunt corelate cu provocările lansate în concursul Detectiv în căutare de comori.
Copiii care sunt înscriși în proiect, deci participă la activitățile online, își asumă și participarea la concurs.

• Articole și materiale online

Pe pippincelcurios.ro sunt încărcate periodic materiale care să îi ajute pe copii să știe care e treaba cu patrimoniul cultural și ce înțelegem prin frumosul din jur.

În prezent, proiectul Cele mai frumoase locuri din România, în ochii copiilor, este structurat pe 3 etape de concurs (a câte 4 provocări fiecare).

Calendarul primei etape poate fi consultat aici.

.

Cele mai frumoase locuri din România, în ochii copiilor, este un proiect inițiat și susținut de Art Conservation Support (ACS) și finanțat de Ordinul Arhitecților din România prin Timbrul de Arhitectură.