fbpx

Regulament proiect

De ce să înscriu copiii în proiect?

Prin înscrierea în proiect a copiilor, aceștia participă la concursul „Cele mai frumoase locuri din România în ochii copiilor”, la activitățile (ateliere) online și au acces la informațiile despre patrimoniu încărcate pe site.

La atelierele online pot participa doar copiii care sunt înscriși în proiect la anunțarea debutului unei etape (prima etapă începe pe 10 septembrie, următoarele vor fi anunțate ulterior).
Activitățile online se desfășoară timp de 8 săptămâni. Un atelier nou se deschide la 2 săptămâni, odată cu lansarea unei noi provocări din concursul de proiect.

Atelierele online sunt susținute de echipa de proiect (specialiști în conservarea și restaurarea patrimoniului cultural material, în urbanism, istoria artei și sociologie).
Pentru a acorda atenția cuvenită copiilor înscriși în proiect, numărul de locuri este limitat.

La concursul Detectiv în căutare de comori pot participa și copiii care nu sunt înscriși în proiect.
Copiii care participă la concurs, dar nu sunt înscriși în proiect, beneficiază de informațiile prezentate pe website-ul pippincelcurios.ro, dar nu pot participa la atelierele online.

Pentru atelierele online

Copiii pot fi înscriși în proiect de către familie (părinți, bunici, unchi, mătuși) sau de către dascăli (învățător, profesor, diriginte).
Prin înscriere se acceptă termenii și condițiile de participare la proiect și acordul de folosire a rezultatelor proiectului, asocierea lucrărilor cu numele copilului și alte date cu caracter personal (nume, vârstă, localitate, școală – după caz).
Participarea la proiect se face sub formă de mici echipe: minim 2 copii, maxim 4 copii. Aceste echipe vor contribui la descoperirea patrimoniului din localitatea lor și la realizarea provocărilor proiectului.
Este recomandat ca toți membrii unei echipe de copii să facă parte din aceeași categorie de vârstă: 6-9 ani (clasele pregătitoare – III) sau 10-12 ani (clasele III-VI).

Ce presupun atelierele online?

Înscrierea copiilor în proiect se face pe e-mail, la adresa: pippincelcurios@gmail.com
Înscrierea copiilor în proiect, poate fi făcută doar în perioada de înscriere anunțată pentru fiecare etapă, în limita locurilor disponibile.
După confirmarea înscrierii se trimit detaliile participării la ateliere pe mail/WhatsApp, potrivit datelor lăsate la înscriere.
Sunt 4 tipuri de ateliere (fiecare cu 2 date de desfășurare), programate timp de 8 săptămâni.

Cei mai implicați dintre copiii participanți la atelierele online pot fi invitați să participe la activități din etapa a II-a a proiectului.

Cum înscriu copiii în proiect?

În primul rând, verifică calendarul proiectului, dacă se fac înscrieri pentru o etapă nouă.

Înscrierile pentru proiect se fac pe e-mail: pippincelcurios@gmail.com

La înscrierea copiilor trebuie trimise următoarele informații:

• nume echipă, • nume copii (2-4 copii), • nume școală și cadru didactic (dacă înscrierea se face de către un cadru didactic), localitatea, • număr de telefon adult care va păstra legătura cu noi (dacă se dorește informarea și pe WhatsApp, • adresa de e-mail pentru corespondență (dacă este alta față de cea de pe care se face înscrierea).

Înscrierea se fac doar pentru proiect – adică atunci când sunt incluse și atelierele online -, pentru a se putea anunța detaliile participării și calendarul.

Pentru concursul Detectiv în căutare de comori, nu este necesară înscrierea pe e-mail. Se încarcă doar răspunsul la provocări în aplicație (deschisă pentru fiecare misiune în parte, la debutul acesteia).

Ce presupune concursul – Detectiv în căutare de comori?

Copiii (organizați în echipe de 2-4 copii) vor fi detectivi în localitatea lor (sat, oraș) / zona în care locuiesc sau într-o localitate pe care o îndrăgesc, de oriunde din România.
Vor identifica diferite detalii de arhitectură sau ansambluri – în funcție de provocarea etapei –, le vor desena, fotografia, descrie sau le vor spune povestea.
Se pot folosi orice tehnici de lucru și orice materiale care ajută la rezolvarea provocării și punerea în valoare a patrimoniului cultural, fără a afecta emoțional sau fizic persoane sau opera de patrimoniu.
Toate cele descoperite și urzite vor fi încărcate pe platforma proiectului pentru ca și alți prieteni ai patrimoniului să le cunoască.

Lucrările realizate de copii se vor încărca pe www.pippincelcurios.ro, în 2 săptămâni de la lansarea provocării, în secțiunea dedicată.

Cum se desfășoară proiectul pentru copii?

După înscrierea în proiect, copiii devin detectivi în a descoperi diferite elemente de arhitectură în localitatea lor, provocări ce vor fi anunțate în cadrul a 4 etape/misiuni incluse în sesiunea de concurs.
Timpul dedicat fiecăreia dintre cele 4 etape este de 2 săptămâni (în total 8 săptămâni).

Plecăm în misiune bine documentați, cu informații puse în articole sau ateliere online și indicii regăsite în glosare de termeni pregătite de echipa de proiect.
Fiecare copil/echipă trebuie să își pregătească trusa detectivului din care nu vor lipsi caietul de notițe, creioane, culori, și poate o cameră de fotografiat sau telefonul. Datele adunate pe teren (copii însoțiți de adulți, după caz), vor fi folosite pentru ca echipa să rezolve cât mai bine fiecare misiune.
În ce constă o misiune (ce anume trebuie să identifice copiii în localitatea lor) se va anunța la debutul acesteia.
Rezultatul obținut de copii, la nivel de echipă, va fi încărcat de adulți pe www.pippincelcurios.ro
Copiii obțin astfel un titlu și o culoare care le va permite accesul către următoarea provocare. Cei ce obțin cele patru titluri, se califică automat pentru etapa finală pentru a primi diploma de iubitori ai patrimoniului cultural.
Cele mai bune lucrări realizate vor face parte din expoziții online (cu posibilitatea de a fi promovate și în alte materiale).

Rolul echipei de copii

De ce copiii trebuie să fie parte dintr-o echipă și nu pot participa individual?
• Pentru că patrimoniul cultural are șanse mai mari de supraviețuire dacă e iubit de mai mulți, rezistă mai mult când împreună, și în echipă, îl descoperim și îl protejăm.
• Pentru că împreună cu prietenii e mai distractiv de învățat și mai ușor de construit.
• Pentru că fiecare copil are talentul lui, în echipă și-l poate pune mai bine în valoare, iar împreună rezultatul este mai bun.
Am optat pentru echipe mici însă, pentru ca organizarea să fie mai simplă și deplasarea mai ușoară. Saricinile în echipă se pot împărții, dar rezultatul îi reprezintă pe toți copiii dintr-o echipă.

Pentru părinți / dascăli

Rolul adulților – familie/cadre didactice – în proiect este de a oferi suportul necesar pentru ca cei mici să poată participa la proiect.
Mai exact, adulții trebuie:
• să înscrie echipele (de 2-4 copii) în proiect;
• să primească și să transmită informațiile de la echipa de proiect către copii (de a le indica articolele publicate pe site; de a-i anunța care sunt datele pentru următoarea etapă ș.a.);
• să înscrie copiii pentru atelierele online;
• să asigure conexiunea la internet a copiilor;
• să sprijine copiii cu materialele necesare;
• să încarce rezultatele etapelor pe platformă;
• să însoțească copiii în identificarea elementelor specifice, dacă este cazul.

Considerăm că toți adulții care vor înscrie copii în proiect sunt interesați de soarta patrimoniului cultural și vor ca cei mici să dobândească informații cât mai diverse.
Știm însă și că, pentru cadrele didactice, este importantă recunoașterea oficială a implicării lor în proiecte. De aceea, pentru cadrele didactice oferim 2 tipuri de diplomă:
diplomă de participare, pentru cei care înscriu copiii și le călăuzesc pașii alături de echipa de proiect;
diplomă de implicare, pentru aceia ai căror elevi, înscriși în proiect, finalizează toate cele 4 etape ale sesiunii de concurs și, la rândul lor, contribuie la site-ul proiectului cu un material pe specificul acestuia: joc, informații culese din călătorii ș.a.
Pe baza implicării elevilor în proiect, școlile vor primi o distincție: prieten al patrimoniului, la finalizarea unei etape (4 provocări), de către 20 copii – pentru școlile din mediul rural, și 50 copii – pentru școlile din mediul urban.

Ce materiale sunt necesare?

Metodele și tehnicile de realizare a lucrărilor de către copii sunt flexibile. Fiecare echipă poate să realizeze lucrările cu materialele avute la îndemână sau tehnicile prin care se exprimă cel mai bine.
Pot fi utile: creioane, creioane colorate, acuarele sau alt tip de culori, pensule, materiale pentru colaj, hârtii colorate, o plajă cu nisip :), bloc de desen sau altă hârtie, un aparat de fotografiat sau un telefon cu cameră bună. La lansarea fiecărei provocări se vor mai face mici recomandări.

În ce constă realizarea provocării / a lucrării?

Lucrările pot fi reprezentate de desene, pictură, colaj, modelaj, fotografii, filmulețe.
Fiecare lucrare va fi însoțiță de răspunsul la câteva întrebări simple, de genul:
• ce reprezintă lucrarea
• în ce localitate a fost realizată
• de ce ați ales modelul. De exemplu: “trec zilnic pe lângă ea și îmi place pentru că …”,
“e casa unor prieteni și mereu m-am simțit bine acolo”, “e casa mea și sunt mândru de ea” …
• câteva rânduri despre povestea caselei, a locului – orice detalii se cunosc sau se observă din analiza detaliului/ a locului respectiv.
! În cazul fotografiilor vă rugăm să fiți atenți la lumină și umbre, la cum încadrați subiectul, la claritatea și calitatea imaginii ș.a.
! Pentru lucrările realizate de copii, este important ca modelul să fie un element de arhitectură identificat de copii în localitatea lor, conform indicațiilor din provocare.

Câte lucrări trebuie să realizeze copiii?

O echipă trebuie să realizeze minim 2 lucrări, indiferent de numărul copiilor din echipă.
Numărul maxim de lucrări ce poate fi încărcat pe platformă este de 4 (chiar dacă sunt 2, 3, sau 4 copii în echipă).

Cum sunt transmise lucrările?

Familia/cadrele didactice ce înscriu echipele de copii în concurs sunt ajutorul nostru de nădejde pentru ca lucrările copiilor să fie puse în valoare.
Pentru ca lucrările să ajungă la noi / să fie înscrise în concurs, se va completa formularul provocării de pe pippincelcurios.ro
• Timpul alocat trimiterii lucrărilor este de 2 săptămâni, de la data lansării provocării.
• După încărcarea lucrărilor/completarea chestionarului, este necesară aprobarea în concurs de către echipa de proiect.

! Lucrările care nu se încadrează în specificul anunțat / nu au ca subiect elemente ale patrimoniului cultural material / nu răspund provocării – nu vor fi acceptate în concurs.

Formularul de concurs și un exemplu de completare vor fi disponibile aici la lansarea primei provocări.

Cum sunt selectați câștigătorii concursului?

După încărcarea și acceptarea lucrărilor în concurs, pe www.pippincelcurios.ro, se începe votul.
Acesta se efectuează doar pe site-ul mai sus indicat, unde este încărcată imaginea.
Imaginile se pot distribui pe Facebook și alte rețele, pentru a îndemna la vot prietenii și cunoscuții. Fiecare vot este un punct.
Echipa care adună cele mai multe puncte pe baza voturilor lucrărilor înscrise în concurs, pentru toate cele 4 provocări ale unei etape, este declarată câștigătoare.
Toți copiii dintr-o echipă declarată câștigătoare vor fi premiați în egală măsură.

Premii

Toți copiii care participă la proiect sunt câștigători de informații și experiențe.
Cei ce finalizează cele 4 etape de concurs (trimit materiale răspuns la provocări) vor primi la final o diplomă (înregistrată și transmisă online) de iubitor al patrimoniului cultural.
Cele mai bune lucrări vor fi promovate în expoziții online și în galeria de lucrări a proiectului. Lucrările vor fi însoțite de numele echipei (și al copiilor – unde există posibilitatea), vârsta, școala (dacă copiii sunt înscriși prin școală), localitatea.
3 echipe ale căror lucrări sunt cele mai votate, vor fi desemnate câștigătoare.
Dintre echipele de copii înscriși în proiect și participanți la atelierele online, se va desemna o echipă câștigătoare. Votul pentru aceștia va fi dat de echipa de proiect (lectorii de la atelierele online), pe baza implicării copiilor în timpul atelierelor.
Toți câștigătorii vor fi recompensați cu diplome, medalii, cărți cu și despre patrimoniu, tricouri personalizate, alte premii și activități surpriză.

Echipa de proiect

Despre echipa de proiect trebuie să spunem că e formată în mare parte din specialiști în conservarea patrimoniului cultural: restauratori, urbaniști, istorici de artă, arhitecți, sociologi ș.a.
Dragostea pentru copii și patrimoniu ne-a impulsionat să ne gândim la forme de apropiere între cele 2 și la proiecte care că facă ambele părți câștigătoare.
Ne place să le împărtășim copiilor din ceea ce știm.
O parte din experiența în lucrul cu copiii am obținut-o prin formări sau prin implicarea în diverse proiecte, dar cea mai mare experiență și doză de răbdare am dezvoltat-o cu proprii copii.

Iată câțiva dintre prietenii lui Pippin cu care te vei întâlni în acest proiect.
https://pippincelcurios.ro/prietenii-lui-pippin/

Ce mai trebuie să știu înainte de a înscrie copiii în proiect / la concurs

Înainte de a înscrie copiii în proiect asigurați-vă că:
• ați citit cu atenție ce presupune implicarea copiilor și a adultului în proiect și sunteți dispuși să alocați timpul necesar pentru activități.
• cei mici pot avea conexiune la internet și cele câteva materiale necesare.

Prin înscrierea în proiect a copiilor, adulții permit:
• utilizarea rezultatelor copiilor (imaginile după lucrări) în cadrul proiectului pentru promovare și în diferite galerii online / expoziții sau materiale tipărite. Lucările vor fi însoțite de numele echipei și al copiilor din echipă, vârsta, școala (după caz) și localitatea.
• utilizarea imaginilor din timpul proiectului, în care pot apărea și copiii (capturi de ecran la dimensiuni mici).

Lucrările înscrise în concurs/proiect, sunt rezultat al efortului copiilor.
Copiii înscriși sunt singurii autori ai lucărilor trimise.
ACS nu își asumă responsabilitatea privind verificarea drepturilor de autor.

.

„Cele mai frumoase locuri din România, în ochii copiilor” este un proiect cultural inițiat de Art Conservation Support (ACS) și finanțat de Ordinul Arhitecților din România prin Timbrul de arhitectură.